Smilla en hvid schæfer

mandag den 14. juni 2010

Oldemor firkanter

Henden Verden anno 1977
Min mor fandt det frem fra gemmerne, da jeg begyndte at snakke om oldemor firkanter. Jeg synes det er helt fantastisk at sidde med dette gamle blad fra den 21.februar, prisen på bladet var kr.4.25,-....tja det får man ikke mange blade for nu.

Men endnu mere fantastisk er, at der er opskrifter på 6 forskellige firkanter. Vigtigst af alt, jeg, som er nybegynder i at hækle, kan forstå opskrifterne!!!!
Jeg har besluttet at øve mig i de forskellige teknikker og lave ca. 150 lapper til et "slumretæppe" !!



2 kommentarer:

  1. Ejj hvor sjovt , det blad er da virkelig et du må passe godt på . Oldemors firkanterne er bare skønne og det er dejligt med et projekt der gerne må tage tid . Jeg laver også lapper indimellem , til tæppe og puder . De er så hyggelige at sidde med .....
    God fornøjelse med lapperne :-)

    SvarSlet
  2. jeg tror også at jeg tager kopi af de sider jeg skal bruge og så må min mor hellere få det hjem i gemmerne igen ;-)

    SvarSlet