Smilla en hvid schæfer

mandag den 11. oktober 2010

EFTERÅR

Vandbyggrød  med æblemos, og sirup, er en fast del af efteråret!
Jeg er opvokset med det, mine piger synes det er skønt, det er nemt, billigt og sundt. Det kan ikke være bedre ... mums, efterårs mad!!! Har I også nogle retter som hører efteråret til?


En familie skovtur til Langesø skoven, er også en vigtig del af efteråret! Godt klædt på i gummirøjser og regntøj, så er vi klar til at lege. Pinde sejler afsted i vandløb, bænke nærmest ude i søen er spændende skæve, glatte og lidt farlige. Men ikke mere farlige end man kan ligge på maven og fiske blade op... Naturen er og bliver forhåbentlig ved med at være den bedste legeplads!!! 





3 kommentarer:

  1. Ja, "Rodfrugt-fad"... gerne med fløde...

    Skønne fotos!!

    SvarSlet
  2. Hej Anne...jeg må ikke glemme at fortælle dig, at du satte mig igang med fleece hatte...jeg havde ellers fravalgt fleece, fordi det var for blødt, men du fik mig alligevel til at prøve det...Tak for det.
    Desværre "forsvandt" de inden jeg nåede at forevige dem, men det fungerede fint...;-)
    God weekend til dig. KH Hanne

    SvarSlet
  3. Så effektiv du er! Jeg er stadig kun ved tanken om at få det gjort... men er super glad for at du ville dele opskriften med mig. TAK - kh Anne

    SvarSlet